”It’s like mourning isn’t it, as if someone has died, because your’re so invested in something, that part of yourself is dying.



”Jag kommer ihåg mina första. Jag köpte dem i Saxtorpsrondellen, för 750 hopsparade kronor trots att mina föräldrar var skeptiska. Sen slog jag dem mot ett cykelhjul för att de skulle se mer slitna ut. Mina första Dr Martens”.

Nu kommer de med den finaste kampanjen och en film som gav mig tårar i ögonen. ”Everybody remember their first”.  Det finns så många förstasaker som man kommer ihåg, sin första fylla, sitt första jobb, sitt första heartbreak och sina första Dr Martens. Det är så mycket det reklam handlar om. Att hitta något och bygga upp en känsla kring det, en historia en värld som laddar varumärket med något som man inte kan låta bli att älska. Copyn i den här kampanjen är helt makalöst känslofylld. Precis så som jag gillar det och skulle vilja jobba mer med. Eller är jag bara precis i målgruppen. Och då har de gjort ännu mer rätt.

Det här fick mig att vilja gå direkt och köpa ett par nya Dr Martens. För visst är det det så, att efter ens första fylla, sitt första jobb och sitt första heartbreak kommer bara fler och fler.

 

Dela gärna om du vill...
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *