Investera i talande reklampelare.

Jag gissar att Pressbyrån har en otroligt bra arbetsmiljö, en familjekänsla ett VI långt in under den blå pikétröjan. För alla är så förbannat trevliga. De missar aldrig att önska en trevlig dag på ett högst personligt sätt till varje kund. Och det känns alldeles för äkta för att enbart komma ur ett kompendium. Personalen måste helt enkelt trivas.

pressbyran1

Någon som misslyckats i sitt försöka att göra rätt är Skånetrafiken. Att företaget fått mycket kritik för bristande information framgår i tågvärdarnas nya sätt att överinformera. Efter att de ropat ut samma meddelande fyra gånger, på fyra olika sätt, är passagerarna både irriterade och förvirrade. Rädslan för att inte informera nog kan endast komma ur ett internt personalmeddelande och inte ur någon personlig omtanke om företaget och dess kunder.

Och så har vi ju Telenor där man skickat hela säljstyrkan på träningsläger med förödande reslutat.

Nej, låt personalen älska företaget och vara stolta så kommer det av sig självt.

Dela gärna om du vill...
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

2 thoughts on “Investera i talande reklampelare.

  1. Pressbyrån nere vid Skånetrafikens kontor på stationen tycker jag är i en klass för sig. De är helt otroliga. Och alla är likadana, ingen tröttnar på att vara trevlig. De är ovanliga och de förgyller min morgon.

    En gång berättade jag för dem att jag och andra service management-studenter pratar om dem, pratar om hur just det där med att älska sitt företag och envisas med att ha kul på jobbet verkar vara nyckeln till nöjda kunder. De blir ofta exempel i våra diskussioner. Jag frågade vad deras hemlighet var och fick veta att det är två bröder som har den ”och vi är likadana, höhöhö” vilket verkar smitta av sig på övrig personal.

    Well done, in any case.

  2. Nu menar du ju inte skånetrafiken utan DSB First? Right?

    Bäst är det på tåget ifrån Danmark när någon dansk skall försöka ta sin information först på danska och sen på en engelska som inte kan kallas för engelska. För att rädda situationen kommer då så klart en upprepning på svenska och engelska av en annan svensk tågvärd. Totalt 8 informationer innan man får stiga av på Malmö C. Så nonstop snack mellan Malmö Syd till Malmö C. Inte konstigt man får tinnitus på vägen hem då man försöker dölja utropen genom att höja volymen i sin iPhone… Fast man kan ju göra som min tågflört som skrattar sig tårögd… :D

Lämna ett svar till Nicke nyfiken Avbryt svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *