Sämre tider sämre snack

Jag tycker att Malmö är för litet för lågt skitsnack mellan byråer. Att tycka och tänka kring en kampanj eller ha åsikter kring en byrås agerande och kompetens är sin sak, men när det bara är pajkastning på varandra vill jag helst plugga igen öronen med cement. Till och med uppenbart strålande kampanjer från byråer i stan som vunnit priser har fått skit av andra byråer som inte kan prestera bättre själva. Hur gör det en byrå bättre att prata så illa om sina konkurrenter? Inte alls, tvärtom. En AD sa till mig en gång något i stil med; ”det syns på dig att du inte gillar sånt snack”. Och nej, jag vill inte vara med i det.
En av anledningarna till Reklamöl är att träffa varandra. Den andra är att ta ner murar som tyvärr byggs upp ännu mer i sämre tider när man bråkar om pengar och om duktiga medarbetare på större allvar. Men snälla. Är det den här jargongen vi vill ha? Gör det Malmö till en bättre reklamstad? Är det inte bättre att fokusera på vad man kan göra bättre själv än att klanka ned på alla andra. Jag vill inte skriva ett sådant här inlägg. Jag älskar mitt jobb. Jag vill gärna älska min bransch också, och alla i den.

 

Prova nästa gång och säg. Vad roligt!

 

Och inte bara på Facebook för syns skull. Mena det.

 

 

Dela gärna om du vill...
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *