Glassreklam utan glass. Bara en himla massa känsla. Tack Unilever för fin varumärkesbyggande reklam för Cornetto som visar hur man skapar en relation med en målgrupp. Sätter sig i deras värld. Är närvarande och skapar glassug utan att visa en enda produkt. Bara en väldigt fin känsla för varumärket. Videon har fått många många views på Youtube för att man har skapat något som inte är reklam utan något som man vill titta på. Lite som Cadburygorillan som vann Cannes och många inte fattade någonting. För att det var underhållning, känsla och känsla – en nyckel att få någon att gilla varumärket.
En skön musikvideo och logga på slutet. Då hade jag inte bytt reklam vid reklamavbrottet. Tänk på det alla reklamköpare. Det gäller inte enbart att exponera er logga eller er produkt så mycket som möjligt, det finns andra sätt som sätter fart på varumärket och skapar försäljning. Och blir ihågkommet.