Steg ett i din digitala strategi eller livet i allmänhet

Shoppingirritatonen nummer två. Gick in på Zara precis (Förresten gör jag alltid detta efter att jag betalt räkningarna och konstaterat att det blir en snål månad. Analys på den). Ser en klänning med texten NYHET. Bara det att jag köpte den för ungefär 5 månader sedan. Vem försöker ni lura? Det är ingen nyhet. Vad är det för fel på er? Gillar inte företag på nätet, verkligen. Kom till mig och ge mig uppdraget att sätta er digitala strategi så ska jag först och främst lära er att inte irritera dina kunder. STEG ETT. Det gäller alla medier. Eller det gäller alla företag. Människor också faktiskt. Kanske är det så enkelt att om du tänker på ditt varumärke som en person, som ska ha en relation med en annan person så…

tala till henne juste

ljug inte

upprepa inte samma sak om och om igen för då blir du tröttsam

våga var lite rolig det skadar inte att bjuda på sig själv

ta ställning, alla vill veta var de har dig och vad du står för. Speciellt på Facebook. WIN.

 

redigera inte dina bilder för mycket, du tappar trovärdighet

använd ett enkelt språk, annars tappar du bort alla

var gärna snygg, men inte för snygg då är du störig

Dela gärna om du vill...
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *