I have a dream

Idag ska jag skriva ett manifest för en kund. En ton, en stil, en känsla, en grund som all kommunikation från företaget ska utstråla. Gillar att jobba med helheter. Lägga upp strategier för hur ett företag ska ta sig från a till b och ta ansvar för allt från marknadsplan och namn till hur företagets produkter ska se ut, kännas och hur de ska prata i allt från annonser till sociala medier och på möten med återförsäljare.

En av mina kunder ska lansera en konsumentprodukt och har anlitat mitt företag som reklambyrå. Jag har tagit in en AD i projektet som jag tyckte passade uppdraget och kunden. En AD som närmast kommer från McCann i Köpenhamn och har många år med sig och många bra kampanjer bakom sig. Det är ett bra och inspirerande sätt att kunna jobba så. Både för kunder och för mig som kreatör. Att skräddarsy teamet efter uppdraget och kunna fortsätta jobba med större projekt, helheter, lanseringar och ha totalansvar för en kund.

 

I morgon presenterar vi förpackningsdesignen för kunden, logotyp och hur varumärket ska kommuniceras och kännas på tungan och i hjärtat.

Dela gärna om du vill...
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *