En het copywriter

Ett problem som copywriter är att man är en jävel på att dramatisera. Alltså kan en enkel mailkonversation med, till exempel, ens pojkvän bli allt annat än enkel. Det där med att bygga upp en text, ett drama, sätta punkter som skapar effekt och som känns i magen, ge tryck åt ord – det sitter i ryggmärgen och går rakt ner i fingrarna. Ibland när jag skriver, sugs jag in i texten, och kan gå från en sinnesställning till en helt på loppet av en minut. Det är ju bra, när man skriver copy. Men att börja skriva ett mail och gå från sval till rasande eller från glad till gråtande av sina egna ord och inte kunna sluta för att formuleringarna bara blir skarpare och skarpare, det kan skapa vissa problem. Ibland skriver jag så det ryker under fingrarna sen klickar jag på send så snabbt jag bara kan för att inte ångra mig. ”Nu gör jag det” tänker jag, stänger locket och går iväg. Jag kanske borde göra tvärt om. Sova på det.

Dela gärna om du vill...
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *