En XXXtra ful kampanj

Jag har saxat lite vass copy ur den största kampanj som går i Malmö just nu:

MORE IS MORE MÖBELSTORE

VEM VILL BLI MÖBILJONÄR?

XXXLÖSNINGEN PÅ DITT MORE-SYNDROME

XXXL-utbud av mer än 90 soffor

De lockar även med ”Läckra maträtter” och hänvisar till spagetti och köttfärssås för 10 kronor. MUMS! Och skriver ”Bara för dig” i ett häfte med erbjudanden som går ut till halva staden. Naturligtvis vill de inte vara sämre än någon annan och har så klart även lanserat en kampanjsajt.

Dela gärna om du vill...
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

5 thoughts on “En XXXtra ful kampanj

  1. Jag kan meddela att jag spenderat helgen och dagen idag med att rasa över detta. Skulle kunna skriva ett mycket långt inlägg om hur mycket jag hatar vad de gör och hur de gör det men avstår av hänsyn till min egen hälsa.

  2. Kunde de inte bara byggt om fastigheten till studentbostäder i med möbler från IKEA istället så hade allt varit som att vandra på en blomstrande äng. IKEA får goodwill och studenterna får ett hem. Framförallt hade vi sluppit XXXLulz.

  3. Har också varit mer eller mindre upprörd sen de började kampanja. Layout och brödtext i annonserna… SUCK! Det extremt långsökta MORE-konceptet som liksom inte hänger ihop eller hämtas hem på ett vettigt sätt… ja faktiskt inte alls. Det där hoppet från bron som inte riktigt stämmer in nånstans. De vill ha en lite mer up-market profil än IKEA men framstår bara som… totalt oproffsiga. Det är så DÅLIGT på så VÄLDIGT många sätt. Och mest ledsen blir man när man tänker på vad allt detta har KOSTAT. Ren kapitalförstöring. Hoppas verkligen för deras del att själva varuhuset är ok. Men det kanske är det som är the master plan. För man blir ju nyfiken på om det är lika jävla skitdåligt och måste nog åka dit och kolla.

  4. Ja, sorglig kommunikation. Sajten. Ja, den fick 3-4 sekunder av mig. Ja, pengar i sjön.

    Jag, som på många sätt ligger i målgruppen, trodde länge att det var en TV-bilaga med ”livsstilsinriktning” eller kanske en sorts kabel-TV-prenumeration. Det var stortavlorna som jag fick syn på.

    Komplicerad inpackning på ett vagt budskap.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *