Försvarar incestuös reklam som kärleksfull

Reklammannen bakom den äckliga fars dag reklamen för Sturegallerian har svarat. Och det blir bara värre.

Fars dag är för min egen del en dag då barnen ger sin pappa presenter, teckningar och grejer. Kopplingen trosa + please him + fathers day får en direkt incestuös koppling. Att Mikael Ahlsén inte har sett risken för att någon kan dra den parallellen, eller den sexistiska koppling andra dragit, är helt frånvänt enligt mig.

”Mikael Ahlsén berättar att han var medveten om att det fanns en risk i just trosdelen av kampanjen, men resonerade ändå som så att vi trots allt lever i ett frisinnat liberalt samhälle.”

Jag anser mig både vara frisinnad och liberal men sexism och incest har verkligen inget i det samhället att göra.

”Jag underskattade dock folks vilja att se det kärleksfulla i det hela, säger Mikael Ahlsén”.

Det spelar ingen roll vad man menar med en reklamkampanj utan bara hur det uppfattas. En ursäkt och ”jag har gjort fel” vore på sin plats. Istället menar Mikael att vi svenskar inte är mogna för den här typen av reklam.

 

Dela gärna om du vill...
Share on FacebookTweet about this on Twitter

2 thoughts on “Försvarar incestuös reklam som kärleksfull

  1. Jag trodde ärligt talat inte mina ögon när jag fick nys om denna sjukt äckliga reklam. 2013. Det är 2013, har vi inte kommit längre än så?
    Vet inte vilket som är värst, reklamen i sig eller upphovmakarens vidrigt klumpiga ursäkt/försvar. I vissa fall ska man inte slösa med sin intelligens och bara hålla käften hårt stängd.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *