Hitta ditt Malmö

Malmö Turism ville få fler svenskar att upptäcka Malmö i sommar samt skapa en snackis. Kampanjen ”Hitta ditt Malmö” lyfter fram det personliga Malmö. Och vem är bättre på att visa upp sin stad än invånarna själva. Vi gjorde det möjligt att låna en alldeles egen malmöbo via kampanjsajten på malmotown.se/dittmalmo. Turisterna kunde matcha sina egna intressen med de stadsbor som skapat en egen profil via Facebook Connect, ta kontakt, få tips eller kanske till och med ses och få en personlig guidning. Gränserna satte användarna själva.

Dessutom skapade vi tio personliga tematurer med namn som ”Roliga-farliga-djuren-turen” och ”Lyxa-med-kjol-och-byxa-turen” som lyfte fram det oväntade i staden, det som inte står i alla andra broschyrer. Turerna gavs ut i en vacker guidebok och lanserades som webbapp med möjlighet att få turerna till mobilen, samt checka in på Facebook på vägen och samla erbjudanden. Kampanjen gick även utomhus under sommaren på stortavlor som berättade om turerna och med en QR-kod som hämtade hem turerna direkt till mobilen.

Genom att låta folk checka in på turerna och genom att låta Malmöbor vara ambassadörer för sin stad och dela med sig av tips fick kampanjen spridning på Facebook. Den fick även stor uppmärksamhet i både radio, TV och dagspress.

 

Kampanjsidan – Låna en Malmöbo & personliga malmöturer

Tio Malmöturer med glada personliga namn och vackra illustrationer

En guidebok att spara.

 

De tio turerna syntes utomhus i högsommaren och genom att scanna QR-koden kunde man få turerna direkt till mobilen. Checka in på de olika platserna på Facebook och ta del av erbjudanden.

 




Dela gärna om du vill...
Share on FacebookTweet about this on Twitter

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *