Jag söker nya uppdrag som kreatör och copywriter!

 

Från och med idag söker jag nya uppdrag. Jag brinner för idé- och konceptutveckling, kampanjer som syns och hörs och känslan i maggropen när man kommer på just den reklamidén. Jag vill gärna jobba med byråer som vill göra smart, bra och effektfull reklam. Som frilans eller om det uppstår kärlek, mer.

Det senaste året har jag jobbat med en rad uppmärksammade kampanjer. I februari vann jag reklamtävlingen Hela Skåne med den här annonsen för handkrämen Locobase med mitt team på Relevans, som för övrigt blev utnämnd till Årets byrå samma år. Det här DR:et kom på tredje plats i månadens kampanj i Resumé och jag var med och jobbade fram idén för en utomhuskampanj som också tog en tredjeplats. Inför sommaren jobbade jag med Malmö turisms sommarkampanj som fick mycket uppmärksamhet i dagspress, TV och radio och tog en sjundeplats i Resumés integrerat. Dessutom blev jag i år utvald som en av sex personer i Sverige att sitta i juryn för DN reklamcupen. Jag vill gärna fortsätta så, i full fart framåt. Och längtar efter nya uppdrag att sätta pennan i.

 

Kontakta mig bums på mail eller 0736 96 03 43 eller läs i 55 sekunder till…

 

Mitt jobb som kreatör är absolut roligast när det finns möjlighet att ta ett reklamkoncept till många olika kanaler och hitta nya sätt att lösa ett kommunikationsproblem på. Häri ligger min styrka. Jag har varit ansvarig copywriter för både nationella och internationella kunder och har jobbat med allt från mat, nässpray, sopor, nikotintuggummi, turism och hotell till teater, tidningar, kända möbler och cancer. Både med strategi och kreativa kampanjlösningar.

Att jag började som grafisk formgivare, har jobbat på flera olika byråer och att jag läst copywriting Berghs school of communication kan man läsa sig till på Linkedin. Vad jag tänker och tycker varje dag kan man se på Twitter och vill man se mer av mig kan man klicka här. Tillsammans med min vän och före detta team-AD Ludde driver jag nätverket Reklamöl som slagit igenom stort i Malmö och som lockar flera hundra personer från branschen varje månad till festerna som flyttar runt från byrå till byrå. En del spår på nätet talar för att jag har ett stort matintresse och har jobbat som Nöjesguidens krogredaktör i flera år, men att jag jobbat en vecka och hackat pyttipanna i ett storkök visste ingen förrän nu.

Ja, man kan säga att marknadsföring och tankar om reklam fyller en stor del av mitt liv. Jag är vän och umgås privat med flera av de AD:s jag teamat med genom åren, jag har föreläst i ämnet och börjar varje dag med att läsa igenom bloggar om reklam, här är ett tips.

 

Om jag låter intressant skicka ett mail eller ring mig 0736 96 03 43.

 

Jag blir även glad om du klickar på Gilla, ger mig en länk på twitter eller skickar vidare inlägget till andra.

 

Tags: , , , , , , , , ,