På torsdag håller jag en föreläsning om mat- och krogtrender och Reklamöl för ”beslutsfattare i Skåne” efter deras förfrågan. Jag blev bara glad när de ringde efter att ha sett en intervju med mig i Sydsvenskan och sa ja visst direkt. Efter efterforskning på internetet skrev de så här till sina klubbmedlemmar:
Hej Den 15 januari i år hade Sydsvenskan en artikel om människors förväntningar på 2011. Karin Ericson , copywriter , intervjuades . ”Kultur- och kroglivet kommer att ta fart . … vi kommer att få se mer nisching – hårdare nischade krogar , klubbar och butiker… Vi kommer att äta mer ute framöver” . Det nämndes också om ” Reklamöl” . Vad döljer sig bakom det ? Frågan besvaras på torsdag. Och inte bara den. Jag tyckte att detta var någon vi behövde träffa . Sagt och gjort – nu är hon här äntligen. Vår gäst , Karin Ericson , kommer till vår klubb för att rapportera ; Från krog- och öl- fronten i Malmö . Karin är copywriter – ” med adhd i fingrarna , crèmé bruleé på tungan och fjärilar i hjärtat ”. Eller – ”copywriter på reklambyrå med adhd i fingrarna och Malmö under fötterna . Ler ofta, speciellt om det dukas fram kärleksfull mat.” Karin är således också matskribent och vet vad som händer på krogscenen såväl i Malmö som i ”Varden”. Karin har arbetat på flera företag – Sydsvenskan Navigator , Relevans , Guts & Glory, Nöjesguiden – och är nu egenföretagare med många järn i elden . Karin har flera uppmärksammade kampanjer bakom sig och vann 2010 reklamtävlingen Hela Skåne och är kraften bakom nätverket Reklamöl. Utbildningen har inhämtats från Bergh’s School of communication , Lunds Universitet , TIM – Teknik i media , Skurups folkhögskola , Södertörns högskola . Således fart och fläkt och matnyttiga tips bjuds vi på . Missar man det får man skylla sig själv och sitta där i vintertiden utan fräscha minnen . Vi hälsar Karin Ericsson hjärtligt välkommen torsdagen den 3 november .”Missar man det får man skylla sig själv!”
1 november, 2011