När kunden hittar argumenten

 

Just nu går det reklam på bussarna för Esperitox. Ett naturläkemedel mot förkylning. ”Innan den bryter ut” står det och det är väl säljande nog. Men, som alltid, kan kunden liksom inte låta bli att stoppa in lite extra argument.

 

”Små tabletter. Lätt att bära med sig” står det i en röd plupp i annonsen.

 

Vänta nu lite här. Är detta verkligen ett problem? Har du någonsin hört någon säga ”phu de här tabletterna är så tunga att jag orkar inte bära dem”. ”Nej, jag köpte inte dem för de var så stora så jag visste inte hur jag skulle bära med mig dem”.

 

Hade jag varit AD hade jag nu lagt upp en bild på någon som kånkar på en JÄTTETABLETT. Ah,behövdes inte. Allt finns på google. Så här jobbigt är det alltså:

 

 

Jag kan överhöra mötet. ”Vad har vi som inte våra konkurrenter har”. Så har de kommit på att deras tabletter är ju mycket mindre än andra. Men hallå. Bryr sig konsumenten?