Dagen då Lindex plötsligt blev bra blev jag gammal

Jag har (tydligen) kommit upp i den ålder att jag verkligen uppskattar Lindex. Ett tag trodde jag att det var Lindex som uppskattade mig, men börjar fatta att det inte är butiken som förändrats utan jag. Förmodligen har de alltid riktat sig åt den mogna kvinnan. Inte plötsligt. Bam slog den ner. ”Lindex-är-okej-tanken”. Vad som dock inte är okej är deras webbshop. Jag handlar i stort sett allt på nätet för att jag tycker att det är så otroligt tråkigt att gå och shoppa. Men rätt roligt att internetshoppa. Förutom på Lindex. Där är det riktigt tråkigt med för små bilder, för fult upplagt och det är så oinpirerande att de förmodligen tappar hutlösa summor på mogna-kvinnor-som-jag som vänder på klacken med tummen mot surfplattan snabbare än snabbast. Hinner scrolla cirka 8 plagg sedan ger jag upp. De är så dåliga att det faktiskt är roligt att gå in i deras butik. En av de få butiker jag faktiskt går och besöker eftersom jag vet att de har en del bra grejer och att barnkläderna är schyssta. Det kanske är en del av deras digitala strategi – att vara så dåliga att människor går till butiken. Ja, kanske är de ännu smartare än någon annan hittills och tänker helt tvärtom om. Eller säger jag bara grattis till den byrå som lyckats kamma hem uppdraget att göra om Lindex webbplats, för den kan bara bli bättre.

Dela gärna om du vill...
Share on FacebookTweet about this on Twitter

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *