Storleken räknas i reklambranschen

Vad är grejen med att vilja vara så stora som möjligt. Inte bäst, inte roligast, inte seriösast, inte mest strategiska eller mest kreativa. Störst. Så stora att både revisor, praktikanter, frilansare och alla som kommer i företagets väg får en egen rad på hemsidan i jakten på att vars stooor. Stor känns bra.

 

Jag har suttit i möten där företag på 13 plötsligt var 17 och hört omsättning öka slightly jämfört med det interna måndagsmötet. Första gången kändes det märkligt. Ville liksom avbryta och säga nä alltså… i min naiva tro att det var en felsägning. Det var något av det första jag reagerade på när jag började jobba. Att stor var bra och att det var vanligt att trolla runt med siffror för syns skull. Jag förstod inte varför. Jag jobbade med en copywriter ett tag som jag tror fanns med på tre företags hemsidor samtidigt. I samma stad.

 

Undrar vad kunder tycker. Är stor viktigt?

Tags: